موسیقی و نامداران

آشنایی با نامداران موسیقی

موسیقی و نامداران

آشنایی با نامداران موسیقی

او با این همه اعتبار در نزد اهالی هنر بسیار ساده - زیبا و مردمی

مجید اخشابی

او با این همه اعتبار در نزد اهالی هنر بسیار ساده - زیبا و مردمی فکر می کند .

او اجراهای بزرگ خود را از شهرهای مختلف اسپانی گرفته تا ژاپن هند انگلیس روسیه و مراکز معتبر جهانی را تا به حال به رخ چه کسی کشیده است ؟!...

در معرفی او چنین بیان شده :

در دی ماه سال 1351 در خانواده ایی هنردوست در شهر تهران چشم به جهان گشود علاقه او به موسیقی در سنین کودکی به حدی بود که صدای هر سازی خصوصا سنتور وی را شدیدا تحت تاثیر قرار میداد .

برای شناخت واقعی او باید به گذشته رجوع نمود همکاری با استاد محمد رضا شجریان - استاد علی رضا افتخاری - استاد عبداحسین مختاباد - حسام الدین سراج - جلال الدین محمدیان - بهرام حصیری - محمد اصفهانی - هوروش خلیلی - پری زنگنه و اساتید برجسته موسیقی ایران همه و همه اندکی از اعتبار واقعی او می باشند اما وی هم چنان خاکی و مردمی با عام مردم ماندگاری را خواسته است .

در ادامه چنین باید بنویسیم که :

علاقه مجید به سنتور تا حدی نمایان می گردد که در سن 9 سالگی میتواند با استفاده از وسائل ابتدایی مثل نخ ماهیگیری به صورت دست و پا شکسته چیزی مثل یک سنتور درست کند و با صدای آن مدتها خود را به دنیایی دیگر ببرد .

پدر و مادر فهیم او وقتی این علاقه وافر را در مجید می بینند برایش یک ساز سنتور واقعی نه شبیه سازی شده تهیه می نمایند .

یک نکته بسیار جالب این بود که مجید بدون هیچگونه آموزش قبلی توانست سنتور خود را به درستی و صحیح کوک کند و به زیبایی بنوازد .

او نمیتوانست مربی و استادی برای آموزش این ساز داشته باشد تنها دلیل برای فراهم نبودن چنین موقعیتی سکونت خانواده اش در یکی از شهرستان های شمال کشور بود که در آن زمان امکان پذیر نبود .

اما مجید بیکار ننشست و با مراجعه و پیگیری کتاب ها و نوارهای کمک آموزشی در مدت کوتاهی به پیشرفت قابل توجهی دست یافت .

اسعداد او اینگونه نمایان میگردد که در کنار نوازندگی به صورت خودآموز به فراگیری هنر آهنگسازی و خوانندگی با پشتکار و جدیت تمام پرداخت و به اجبار خود استاد خود گردید . این امر مهم به راحتی و برای هرکس قابل دسترسی نمی باشد .

حالا دیگر می توانست به فعالیت حرفه ایی در زمینه ایی که به آن بسیار علاقه مند بود روی بیاورد .

او از سال 1370 هجری خورشیدی در وطن زیبایش ایران فعالیت حرفه ایی خود را در زمینه های آهنگسازی تنظیم نظارت بر ضبط و تولید آثار موسیقی و همکاری با اساتید موسیقی آاز نمود .

انتشار آثار متعدد در گونه ها و فرم های مختلف موسیقی به صورت کاست و سی دی گواه از شروع موفقیت های چشمگیر از یک جوان به نام مجید اخشابی در عرصه موسیقی می باشد .

مجید از سال 1375 اقدام به تشکیل گروه هنری مهرآوا می نماید و پیرو آن همکاری خود را با صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران آغاز نمود . برگزاری کنسرت های متعدد و موفق موسیقی در ایران و همچنین مراکز معتبر علمی و فرهنگی کشورهایی چون انگلستان - روسیه - اسپانیا - ژاپن ( فستیوال مین اون ) - کره - هندوستان - مالزی و نقاط دیگر دنیا نشان از محبوبیت او نزد اهالی هنر و عام مردم میباشد .

باید به یک کطلب اعتراف نمود و آن هم اینکه مجید از لحاظ شخصیتی فردی بسیار با صداقت و به زبان سادهتر انسانی خاکی می باشد و دلیل این که او با توجه به سابقه - سطح سواد - تجربه و درخشش هایش هیچ گاه در برابر عام مردم از هیچ کدام از موقعیت هایش به عنوان برگ برنده برای افزایش شهرت استفاده نکرد و اینگونه به نظر میرسد که براش محبوبیت و معرفی در میان عام مردم از طریق آهنگ زیبای سریال گمگشته لذت بخش تر باشد تا این که به همه بخواهد بگوید من چه ها کردم و چه ها خواهم کرد کسی که در موسیقی همراه با مردم ماند و همگام با مردم و بهرگیری از دانش موسیقی به پیش می رود .

پس ما هم به آثار شناخته شده او نه برای اهل هنر موسیقی بلکه برای تمام مردم عزیز ایران اشاره ایی خواهیم نمود : گمگشته - همراز - چهره های ماندگار - محله بنده نواز - خانه به دوش - عروج و آن هایی که مردم خودشان بهتر می دانند و بیشتر این آثار برای مردم و در رسانه ملی تهیه و پخش گردیده است .

حالا دیگر مجید خوب می داند که موسیقی از جانب او برای قشر خاصی نیست و باید همه را راضی و خشنود از کارهایش سازد کارهایی که بیشتر با ترانه های استاد علی معلم به زیبایی میرسند.

اگر بیشتر از مردم در باره او نام می برم به این خاطر است که جز معدود کسانی می باشد که به جرات میتوان نوشت و گفت او با این همه ادعا اما ساده و برای مردم زندگی میکند و با دلش میخواند .

از اجراهای مختلف و معتبر او در سئول کره - بارسلون و مادرید اسپانیا -مالزی - منچستر انگلستان و دریافت گواهینامه اکسلن از مرکز اسلامی منچستر - دانشگاه سن پترزبورگ و شهر مسکو روسیه - فستیوال مین اون وهفت کنسرت در شهرهای توکیو - هیروشیما - ناکازاکی اوساکا - ناگویا - فوکواوکا و دریافت لوح تقدیر و سپاس -کنسرت در سالن رویال فستیوال های لندن - هندوستان در دانشگاه های همدرد - جنیو - جامع و دریافت لوح تقدیر - کنسرت در دانشگاه گیرنه قبرس و دریافت لوح تقدیر به حداقل می توان نام برد و افزود که با این همه افتخار باز هم سخن بر لب نیاورده و تنها به عشق مردم مانده و خوانده است . با این همه مدرک باز هم نمی شود ادعا نمود که او یک خواننده مردمی می باشد ؟!

با آرزوی خوبی ها و روزهای شیرین تر برای مجید اخشابی

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد