موسیقی و نامداران

آشنایی با نامداران موسیقی

موسیقی و نامداران

آشنایی با نامداران موسیقی

خواننده : الویس پریسلی

یک ربع قرن از درگذشت الویس پریسلی می گذرد .

در سال 1955 اولین کار موسیقی انفرادی خود را عرضه کرد و تا سال 1977 که در 42 سالگی براثر مصرف بیش از حد قرص های خواب آور در گذشت,حرف اول را در عرصه موسیقی پاپ وراک جهان می زد.

بر اساس یک سری از گفته ها,هنگامی که الویس پریسلی اولین اثر موسیقی خود را در تابستان سال 1955 ارائه داد,تنها یک سال از آشنایی او با دنیای موسیقی گذشته بود. او در طی تابستان قبل از 1955 به صورت آماتور برای شرکت ((سان ریکوردز)) در شهر ممفیس فعالیت میکرد و برای خواندن چند ترانه برای مادرش (به عنوان هدیه روز تولد وی)چهار دلار دریافت کرد. سام فیلیپس , رئیس گروه ((سان ریکوردرز)) با مشاهده او,صدای سیاهپوستی را در جسم یک سفید پوست یافته بود. از این رو سال بعد,از این جوان 28 ساله که در آن هنگام راننده کامیون بود,دعوت کرد تا به استودیو باز گردد.

الویس پریسلی از موسیقی به عنوان دعوتی آشکار برای رهایی استفاده می کرد و جوان ها نیز او را در این عرصه بر بالای دستان خود قرار داده بودند.

چشم های خمار,لب ها وصدای وی جوان ها را دیوانه کرده بود و فضایی را فراهم آورده بود که بسیاری از خوانندگان جوان به تقلید از وی روی آوردند. الویس پس از مدتی,در سال 1958 برای خدمت نظام وظیفه وارد ارتش شد.او به آلمان سفر کرد و میلیون ها نسخه از آثار خود را در قالب صفحه به فروش رساند.سپس با ((پریسیلا بیولیون))ازدواج کرد واندکی بعد از او جدا شد. ثمره این ازدواج دختری بود که سال ها بعد ,همسر مایکل جکسون شد;هرچند که بعدا کارشان به طلاق و جدایی انجامید.

آثار الویس پریسلی در هنگام حیاتش,بیش از نیم میلیارد دلار به فروش رسید و فروش بالای نوارها و سی دی های او همچنان در تیراژ بالا در سراسر جهان ادامه دارد.

در سال های پایانی,چنین به نظر می رسید که الویس از نوع موسیقی خود خسته و دلزده شده و از ویژگی های سابق تنها حرکات موزونش باقی مانده است. عمر او خیلی کوتاه بود و در جوانی با دنیای فانی وداع کرد . روزی جسد وی در چهل و دو سالگی که اضافه وزن بسیار داشت و از داروهای پارانوئید استفاده میکرد در حمام عمارت با شکوهش در شهر ممفیس (که به((گریس لند))معرف بود)یافت شد.مرگ وی اندوه بسیاری به وجود آورد.گرچه خود او از صحنه روزگار محو شد اما صدایش برای همیشه جاودان ماند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد